Affiliate manažer zasílá newsletter partnerům

Rozhodl jsem se, že vám mohu zde na webu ukázat, jak vypadá takový affiliate newsletter podle mého gusta, který zasílám registrovaným affiliate partnerům, konkrétně partnerům affiliate programu affil.lypo.cz, který jako affiliate manažer spravuji již 20 měsíců, tedy více než 1,5 roku.

V newsletteru se snažím partnerům zasílat co nejzajímavější a nejpřesnější informace, aby se podle toho mohli zařídit. Přiznám se, že cílím hlavně na zkušené affiliate partnery, kteří generují většinu konverzí, i když newsletter zasílám všem aktivním affiliate partnerům, začátečníkovi možná budou některé údaje připadat jako španělská vesnice, ale věřím, že jsou pro ně takové newslettery mnohem zajímavější než desítky podobných „školících návodů jak začít vydělávat“, kterých už mají „pokrk“, výjímka je např blog od AffiliateClubu, ve kterém popisují velice zajímavě metody „jak na to“ a popřípadě odkazují na zajímavé zdroje o #czaffil, dále pak stojí za to uvést i blog Petra Chodelky, najdou se i další samozřejmě. „Omáčky“, které zasílají někteří affiliate manažeři začátečníkům, jsou až moc neefektivní a jen zabírají drahocenný čas. 80% ze všech začátečníků se stejně k ničemu neodhodlá a zbylých 20% se affiliate marketing naučí dělat po svém a určitě ne hned, pro školení začátečníků se specializují např. affiliate sítě, těžko říct, zda se jim to vyplácí, ale to nechci řešit.

Zkušení affiláci si vždy mail přečtou a následně mi napíšou odpověď s doplňujícími požadavky. Často také vyjednávají a navrhují změny provizí s určitým objemem, úpravy xml feedu, zhotovení unikátních slevových kuponů na míru apod. Projevují aktivní zájem a jsou rádi, že je affiliate program a jeho manažer neustále na příjmu a aktivní, stokrát více budou propagovat právě takový program než např. affiliate program od Mall nebo Alzy, ve kterých trvá až 3 měsíce než někdo vůbec odepíše apod. komunikační šumy, partner si pak sám může udělat obrázek o tom, jak to např. bude s vyplácením provizí.

Nemyslím si, že různé návody od affiliate manažerů typu jak vložit banner, textový odkaz na web, jak odkazovat na Facebooku pomocí affil linku apod. zastaralé návody k něčemu jsou. Mám dojem, že např. návody pro nasazování bannerů jsou jen chytrý tah inzerentů/affil manažerů nebo prostě jen zkopírované návody či nezkušenost správců, jelikož bannery mají mizivý konverzní poměr (více informací ve článku na Affilak.cz), pro inzerenta ovšem mohou přinášet mnohdy zajímavé zpětné odkazy (linkbuilding – u vlastních affiliate řešeních, programů běžících na PAP a Affilboxu) a samozřejmě pomáhají budovat brand, značku inzerenta (brandbuilding) a to zcela zdarma, jen díky vůli partnera, který si myslí, že to bude mít nějaký efekt.

affiliate manažer by neměl na bannery ať tak zaměřovat pozornost, stejně tak partneři

Spíš než např. o dostupnosti zbytečných bannerů, různých automatizovaných návodů jak „začít vydělávat“, připravených mailových kreativách jako kdyby je psal úplný trouba apod. ptákoviny spíše partnerům zasílám informace o aktuálním EPC kampaní, KP – konverzním poměrů kampaní, které zboží a značky právě letí, možnosti PPC kampaní, či podrobnosti pro použití xml feedů nebo aktuální slevové kódy, které fungují ve spojení s affiliate skvěle a dosahují KP až 10% u téměř všech zapojených partnerů „kupóňáků“, u cashbacků je KP také slušný, většinou 5-10%. Vysoký konverzní poměr mají také majitelé affiliate katalogů a srovnávačů, kteří využívají xml feedy a různě s nimi pracují.

Naopak u partnerů, kteří mají nasazeny bannery je KP asi 0,001%, spíše 0, takový call to action buton např. díky WP pluginu Max Buttons dokáže zlepšit KP o jednotky procent. místo bannerů funguje takový button skvěle, jednoznačně vede k akci namísto banneru, mnohdy je snesitelný kompromis call to action button přímo v banneru, ovšem není to nejlepší řešení a banner nesmí být barevně přeplácaný, což téměř vždy je, navíc, návštěvníci, kteří mají aktivní nějaký blokovač reklamy např. AdBlock banner ani neuvidí, kdežto u textového linku, buttonu či kuponu apod. uvidí prvky vždy.

Partneři, co píšou nějaké recenze nebo magazíny mají KP také nulový, nechci říkat, že obsahový magazín je k ničemu, spíše grafika a design webů, kde jsou umístěny, by zasloužily 5 jako ve škole, působí nedůvěryhodně a zákazníka určitě nepřesvědčí, i kdyby byla recenze kdovíjak skvělá. To ovšem takový problém není, tím je totiž TRAFFIC.

I když design a grafika je to poslední, co by měl velký affilák řešit, i tak to malým affilákům, kterých je většina nikdy nepůjde, jelikož traffic na jejich weby je mizivý, affiláčci alias malý affiláci jen čekají kdo přes den přijde a brouzdají v GA sem a tam. Kdyby se zaměřili primárně na přísun mega trafficu, pak by nějaké konverze určitě padaly i s tím nejhorším možným designem a podle toho by mohli právě s pomocí zlepšení grafiky a designu optimalizovat KP, to oni ovšem nikdy neudělají, věřte mi, truestory.

Zde tedy zasílám affiliate newsletter, který zasílám partnerům, design je trochu narušený, ale i tak newsletter obsahuje vše potřebné:

 

Zářijové novinky na affil.lypo.cz
Nezobrazuje se Vám email správně? Klikněte ZDE.

Novinky na Affil.lypo.cz

Přeji všem krásný den, mám tu pro vás několik novinek ohledně affiliate programů na Affil.lypo.cz

Mezi nejaktuálnější novinku patří informace, že společnost LYPO s.r.o. akvizoval gigant NWT a.s., mění se tedy fakturační adresa e-shopů, kterou partneři pravidelně využívají při vystavování faktur. Nyní připravujeme zařazení reklamní kampaně Patro.cz, která přechází ze starého PAP systému do sítě affil.lypo.cz. V budoucnu přibydou desítky dalších e-shopů, které spravuje NWT.

Nyní k aktuálním číslům a informacím affiliate programů Lypo, Sportilo a Outdoor-shop:

(Za celou historii sítě affil.lypo.cz bylo učiněno již +500 konverzí a vyplaceno +50 000 Kč na odměnách, děkujeme mnohokrát.)

  • Konverzní poměr za poslední tři měsíce činí: 3,43% (Lypo: 4,32%, Sportilo: 1,11%, Outdoor-shop: 1,61%)
  • EPC činí za poslední 3 měsíce: 3,68 ( Lypo: 3,40 Kč, Sportilo: 1,97 Kč, Outdoor-shop dokonce: 7,44 Kč !!!)
  • Průměrná částka za učiněnou konverzi činí za poslední 3 měsíce: 107 Kč (Lypo: 78,9 Kč, Sportilo: 178 Kč, Outdoor-shop: 463 Kč)
  • Mezi nejprodávanější značky patří dlouhodobě Crocs, Tempish, Loap, Alpine Pro a Adidas.
  • Prodlužujeme platnost slevových kuponů o 1 rok. Aktuální kupony mají stále tvar: sport100 a lze jej uplatnit při nákupu nad 1900,- Kč, zákazník ušetří 100 Kč. Kupón platí pro všechny naše e-shopy (Lypo, Sportilo, Outdoor-shop) a je platný až do 31.12.2016. Banner s uvedením slevy je umístěn v reklamních kampaních u všech e-shopů. Lze vytvořit kupon na vyžádání, i exkluzivní kupon ve znění vaší stránky apod.
  • Již delší dobu máme také další slevový kupón ve znění sport200, uplatňuje se pŕi objednávce nad 3800,- Kč, zákazník ušetří 200,- Kč z nákupu, platí pro e-shopy Lypo, Sportilo a Outdoor-shop. Platnost kuponu také pdoloužena a to do 31.12.2016.
  • Kombinace kuponu s obecným affiliate odkazem u nás patří mezi nejkonverznější typy partnerské spolupráce, zkuste jej využít také.
  • Nezapomeňte, že pokud učiníte měsíční obrat nad 70 000,- Kč, zvyšuje se vám provize na 8% a to doživotně, pokud učiníte obrat nad 100 000,- Kč, zvyšuje se vám provize na 9%, cookies Vám zvýší až na 365 dní, viz. tabulka na úvodní stránce našich provizních programů.
  • Využijte toho, že PPC kampaně jsou povoleny, my je nevyžíváme, takže zde máte volné pole působnosti. Zákaz cílit na brand.
  • Nezapomeňte, že propagovat nás můžete i pomocí xml feedů, ty zasíláme na vyžádání. Do mailu také napište vaši IP adresu, se kterou se budete k feedům připojovat a pracovat s nimi. Je to z důvodu bezpečnosti (podobně funguje i Kasa a další)
  • Jako affiliate manažer se snažím schvalovat konverze co nejdříve, jak to je možné, čili po uplynutí lhůty pro vrácení zákazníkem 14 dní již vidíte, zda byla konverze schválena či zamítnuta.
  • V případě jakéhokoliv dotazu mi neváhejte napsat na adresu affil@lypo.cz nebo info@manuelnunez.cz

Pokud máte zájem, zapojte se do dalších affiliate programů pod mou správou:
E-shop Hodinářství.cz – http://partner.hodinarstvi.cz/

Sledujte novinky o kampaních Lypo, Sportilo, Outdoor-shop, Hodinářství a dalších na Twitteru – @AffilManazer

S přáním úspěšného dne

Manuel Nuněz
Affiliate Manager NWT a.s.
Affil.Lypo.cz
e-mail: affil@lypo.cz | info@manuelnunez.cz
Linkedin: cz.linkedin.com/in/nunezmanuel | Affiliate partneři LYPO s.r.o.
Twitter: @AffilManazer | @Manny_cz

Copyright affil.lypo.cz 2015, všechna práva vyhrazena

Odhlásit zasílání affiliate newsletteru Upravit své údaje

 

Originál affiliate newsletteru naleznete ZDE

 

Pokud máte zájem o mé služby affiliate manažera, můžete využít níže vložený formulář:

Vaše jméno (vyžadováno)

Váš email (vyžadováno)

Předmět

Vaše zpráva