SEO správa

SEO správa je pojem, který je v rámci optimalizace pro vyhledávače často slyšet, ale co přesně znamená a co si pod tím představit? Níže vám popíšu typy SEO správy z mého pohledu, popíšu, kolik jednotlivé typy stojí a co od správy SEO očekávat.

Co je to SEO správa?

SEO správa představuje kontinuální SEO službu, která probíhá zpravidla minimálně 5-6 měsíců, při které SEO konzultant či specialista na měsíční bázi vylepšuje a rozvíjí on-pageoff-page faktory webu, jinými slovy se jedná o pravidelnou SEO péči a rozvoj webu či webů ze strany SEO odborníka. Mezi další prováděné služby v rámci správy SEO může patřit monitoring stavu webu, změn či konkurence.

SEO správa

Ukázka nástrojů, které při práci používám

Jaké varianty SEO správ nabízím

Každý web je jiný a to vyžaduje rozdílnou porci věnovaného času pro jeho péči a rozvoj. Orientačně se SEO správa dá rozdělit do 3 typů, z toho prvním je základní varianta, poté nadstandardní a konečně pokročilá SEO správa.

Příklady služeb v rámci SEO správy

Mezi SEO aktivity, které provádím v rámci správy patří desítky činností, které jak jsem psal již na začátku, spadají nejčastěji pod úpravy a rozvoj jednotlivých on-page a off-page faktorů, patří mezi ně např.:

  • On-page úpravy – práce s meta titulky, hlavními nadpisy, meta popisky, ladění rychlosti metrik Core Web Vitals)
  • Průzkumy klíčových slov – pravidelné kontroly v nástrojích typu Ahrefs, Marketing Miner či Google plánovač klíčových slov v rámci nepokrytých a trendových výrazů)
  • Monitoring konkurence – pravidelná kontrola konkurentů ohledně nového obsahu, odkazů, důležitých změn backendu, rozšíření služeb
  • Monitoring zmínek – např. skrze Google Alerts
  • Monitoring zdraví a změn na webu – díky monitorovacím nástrojům hlídám stav a bezpečnost vašeho webu, pokud přibyde i jen jeden znak v robots.txt, ihned se to dozvím a včas zachráníme web před velkými problémy
  • Pravidelné crawly webu – skrze nástroje jako ScreamingFrogSitebulb, Ahrefs, Xenu
  • Budování lokálního SEO – hlavně na GMB, Firmy.cz apod. Pracujeme na co nejvíce 5***** hodnoceních a reagujeme na negativní recenze. Důležité např. pro lokální projekty typu “zubař Nusle” apod.
  • Aktivní budování interního prolinkování – věděli jste, že interní odkazy jsou stejně důležité (ne-li více) jako ty externí? Správné interní prolinkování pomůže vyhledávačům lépe pochopit váš web a uživatelům vylepší uživatelský zážitek a zkušenost.
  • Linkbuilding – budování kvalitních a cenově dostupných zpětných odkazů, včetně využívání profi metod jako barnacle SEO, link intersect apod.
  • Měsíční reporting – samozřejmostí jsou pravidelné reporty, kde sledujeme SEO vývoj aplikovaných doporučení, díky rozličným nástrojům jako CollabimLooker studioGA4 a GSC reporty apod. máme vše pod drobnohledem a kontrolou
  • Kvartální schůzky – online (Google Meet) či offline (Zlín a okolí, popř. autem dojedu kamkoliv bude potřeba)

Kolik stojí SEO správa?

Jak vidíte z orientačního ceníku níže, zvolením zkušeného SEO konzultanta a specialisty můžete ušetřit až statisíce ročně, protože pokud místo toho najmete nezkušeného juniora či již znalého mediora, vyjde vás to nejspíš dráž. Nemluvě o výhodách spolupráce s OSVČ, kdy řešíte jen fakturaci vs úskalí pracovních smluv, odvodů, benefitů, vybavení apod.

Typ SEO správyRozsahOdhad ceny (bez DPH)
Základní tarif (např. pro firemní web, web služby)4 – 6 hodin7 000 – 11 000 Kč
Nadstandardní tarif (např. pro středně velký e-shop, magazín)8 – 10 hodin14 000 – 18 000 Kč
Pokročilý tarif (např. pro velké e-shopy a rozsáhléjší projekty) 12+ hodinod  22 000 Kč

Potřebujete SEO správu webu? Napište mi!

Vyplňte níže přiložený formulář nebo mě kontaktujte skrze e-mail/telefonicky a společně nastavíme rozsah SEO správy pro váš projekt.