SEO konzultace

SEO konzultace – co to znamená, co si pod tím představit a pro koho je SEO konzultace určená? Jak konzultace probíhá a co je jejím cílem? Níže Vám vše zmíněné popíšu a také nabídnu své služby jako SEO konzultant.

SEO konzultace

Co je to SEO konzultace?

SEO konzultace je odborná poradenská činnost prováděná SEO konzultantem, při níž odborník na SEO zanalyzuje výchozí stav webu, poté se s Vámi sejde osobně či online a odprezentuje výstupy, ke kterým dospěl svou analýzou.

V závěru Vám konzultant také nabídne řešení, tipy a strategii, jak nalezené příležitosti (nedostatky) řešit, většinou doplněné o časovou náročnost a prioritu.

Pro koho jsou SEO konzultace určeny?

SEO konzultace nemají žádný limit, respektive jsou určeny jak pro menší, střední i velké projekty. Malé začínající projekty ocení SEO konzultanství např z toho důvodu, že jim může ušetřit čas v tom smyslu, jak SEO dělat a nedělat. SEO konzultant také může určit směr, kterým se projekt může ubírat, aby v SEO prostředí exceloval.

Střední firmy, které mají často jednoho interního online markeťáka pro všechny marketingové činnosti, také jistě ocení SEO konzultace, protože “zahlcený” online marketingový specialista nemá šanci jít do hloubky ani v jedné marketingové disciplíně.

SEO konzultant tak může opět ušetřit cenný čas a náklady, určit směr, kterým se v SEO ubírat a pomoci případně dozorovat SEO tím, že může pravidelně kontrolovat SEO zdraví projektu, doporučovat nové postupy a zamítat neefektivní cesty.

Velké firmy, které mají většinou svůj interní SEO tým či tento tým delegují na externí digitální agenturu, také mohou ocenit občasné SEO konzultace. Je to např. v momentu, kdy marketingový manažer není spokojený s výsledky svého SEO týmu nebo má pochybnosti o tom, jaké výstupy vznikají a jaký má efekt a dopad práce SEO specialistů, ať už interních, či externích z agentur.

Ze SEO konzultací také často vzejdou doporučení na další SEO služby, jako jsou např. různé SEO analýzy a audity typu klasifikační analýza klíčových slov, technický SEO audit, obsahový či odkazový SEO audit anebo vypracování obsahové či linkbuildingové strategie.

Jak probíhá SEO konzultace?

Vše začíná zpravidla zkontaktováním SEO konzultanta ze strany poptávajícího, např. na základě doporučení, placené reklamy či právě skrze SEO.

1. Přípava a analýza

První fáze začíná, kdy po vzájemné dohodě, SEO konzultant rychlo-analýzou s pomocí profesionálních SEO nástrojů a svým umem posoudí aktuální stav webu (či webů), sepíše své poznatky, rady a tipy do jednoduchého dokumentu, případně doplněného tabulkou s prioritami a náročností a odešle klientovi. Pomůže také, pokud klient před analýzou sdělí, na co se prioritně zaměřit.

2. Schůzka a syncování

Následuje buď osobní anebo online schůzka, kde SEO konzultant buď odprezentuje výstupy, které objevil, anebo rovnou probíhá feedback ze strany klienta, který rychlo-analýzu obdržel předem a měl čas se připravit. Mělo by se dospět k tomu, co se aktuálně či méně prioritně bude či nebude řešit nebo co se prozatím odloží, s tím, že SEO konzultant i klient vidí priority z různých úhlů a musí se vzájemně "syncnout".

3. Závěrečná doporučení a směr

SEO konzultant si vše zaznamenává a v závěrečné třetí fázi posílá klientovi e-mail, ve kterém bude jednak sepsaný průběh schůzky a také domluvený směr, kterým se po vzájemném "syncu" (pozn. tenhle pojem jsem si odnesl z alzího žargonu 👽) klienta a SEO konzultanta ubírat, doplněný o priority a náročnosti. Nutno říct, že celý proces je silně ovlivněný právě SEO odborníkem, proto také potřeba SEO konzultace vzešla, získat odborný názor a rady, jakým směrem se ubírat.

SEO konzultace Zlín

SEO konzultace ve Zlíně poskytuji osobně, protože ze Zlína pocházím a taky zde pracuji. Ve Zlíně jsem začínal svou online marketingovou kariéru v roce 2014 jako affiliate manažer a online marketing specialista pro Outdoor-shop.cz.

Nejbližší místo ve Zlíně, kde se můžeme v rámci SEO schůzky potkat a konzultovat váš projekt je Café Malá Scéna (Štefánikova 2987). Můžeme se potkat ale i více v centru Zlína, např. v kavárně Golden Cafe (Náměstí Míru 174), která se nachází v OC Zlaté Jablko, případně v kavárně Epupa Café (Kvítková 4352), která se nachází poblíž Tesca. 

Podmínkou pro zlínskou SEO konzultaci je předem domluvené setkání a uhrazená faktura, která zahrnuje celkem 3h, z toho je 1h má příprava, 1h samotná schůzka a 1h následná elektronická komunikace se všemi užitečnými radami a dokumenty. SEO konzultace zdarma neposkytuji.

Celkem by tedy SEO konzultace ve Zlíně stála: 3×2300 Kč + DPH 21 % = 8349 Kč.

Konzultovat a řídit SEO pro zlínské firmy je můj malý „seařský“ sen, ale samozřejmě že pracuji napříč Českou republikou a klienty si primárně vybírám podle jiných faktorů než lokace.

Zaujal jsem vás? Kontaktujte mě kliknutím na níže uvedené tlačítko, které vás přesměruje na kontaktní formulář a poté domluvíme detaily naší zlínské SEO schůzky.

SEO konzultace Brno

SEO konzultace v Brně jsou možné opět online, ale nedělá mi problém dojet osobně autem ze Zlína. Brno znám dobře, jako např. Prahu či Zlín, poslední měsíce do Brna jezdím často kvůli mé klientele, takže se můžeme určitě někde potkat, místo nechám na vás.

Podmínkou pro osobní brněnskou SEO konzultaci je předem domluvená a uhrazená platba za mé služby, která zahrnuje celkem 3h, z toho je 1h má příprava, 1h samotná schůzka a 1h následná elektronická komunikace se všemi užitečnými radami a dokumenty. Stejná podmínka platí i pro online SEO konzultaci.

Účtuji si také dopravné ve výši 3,5 Kč/km, jelikož ze Zlína tam a zpět je to okolo 200km. Také platí, že úhrada cesty je předem.

Má sazba pro jednorázovou konzultaci je 2300 Kč/h. Pokud se domluvíme na dlouhodobé spolupráci, sazba bude 1800 Kč/h. Nejsem plátce DPH. Viz informací níže.

Pokud bychom se tedy v Brně potkali osobně za účelem standardní SEO konzultace, vyšlo by to na: 3×2300 Kč + cestovné např. 1×700 Kč + DPH 21 % = 9196 Kč. Pro srovnání, online konzultace by vyšla na 8349 Kč.

Jdeme do toho? Klikněte na níže uvedené tlačítko, které vás přesune na vyplnění kontaktního formuláře pro uskutečnění naší brněnské SEO schůzky. Odpovídám do 24h.

SEO konzultace Praha

SEO konzultace v Praze poskytuji buď osobně (pokud se jedná např. o SEO školení či větší projekty), ale vzhledem k tomu, že nyní žiji ve Zlíně, tak SEO poradenství poskytuji převážně online skrze videocall platformy typu Google Meet, Teams atp.

V Praze jsem nasbíral nejvíce zkušeností, žil jsem zde 8 let (2016-2023) a působil jako Senior SEO Specialist téměř 2 roky v jedné z nejlepších marketingových, nejen pražských, agentur s názvem Taste.cz.

Také jsem pracoval 2 roky v největším českém e-shopu, jehož jméno asi nemusím uvádět, jedná se o Alza.cz, kde jsem byl na pozici Senior SEO & Content Specialist, cool atmosféru pražských Holešovic nedokáže nic nahradit.

Podmínkou pro pražskou SEO konzultaci, pokud bychom se domluvli na osobním setkání, je předem domluvená schůzka a zaplacená faktura, která zahrnuje celkem 3h, z toho je 1h má příprava, 1h samotná schůzka a 1h následná elektronická komunikace se všemi užitečnými radami a dokumenty. Stejná podmínka platí i pro online SEO konzultaci. 

Pokud se bude jednat o jednorázovou konzultaci, má hodina stojí 2300 Kč bez DPH, pokud si přejete 4h a více hodin jednorázově či pokud budeme spolupracovat opakovaně každý měsíc, spadá má hodina do sazby 1800 Kč bez DPH.

Účtuji si také dopravné ve výši 3,5 Kč/km, jelikož ze Zlína tam a zpět je to okolo 600km. Také platí, že úhrada cestovného je předem.

Pokud bychom se tedy v Praze potkali osobně za účelem klasické SEO konzultace, vyšlo by to na: 3×2300 Kč + cestovné např. 1×2100 Kč + DPH 21 % = 10 890 Kč. Online konzultace by vyšla na 8349 Kč.

Dočetli jste se až sem? Pokud tedy máte zájem o mou SEO konzultaci v Praze, napište mi a určitě se na něčem domluvíme.

Jaké jsou ceny za SEO konzultaci?

V “českém rybníčku” se můžete setkat s několika typy SEO konzultantů a jejich cenami za SEO služby.

Nejnižší úroveň jsou různí “wannabe” SEO konzultanti bez jakékoli historie, působí často např. na Webtrhu a mají hodinovou sazbu okolo 400 – 500 Kč. S těmito lidmi určitě nedoporučuji spolupracovat.

Další skupinou jsou sice zkušení online marketéři či lidé z online prostředí, ale nejsou to přímo SEO konzultanti či specialisté, ač se tak často prezentují, jejich hodinovka bývá většinou od 700 do 1000 Kč a odpovídá tak vlastně jejich vlastnímu sebeohodnocení v rámci kvality nabízených SEO služeb. Patří sem i interní SEO specialisté z různých e-shopů atp., kteří se ale věnují jen určitým výsečím v SEO, neřeší jej komplexně. 

Jiná skupina jsou SEO specialisté z agentur, kteří si snaží přivydělávat nabízením SEO služeb, jejich hodinovka bývá od 1000 Kč za hodinu.

Zlatou střední cestou jsou zkušení SEO konzultanti na volné noze, většinou vzešlých z marketingových agentur, kde dříve pracovali jako SEO specialisté. Hodinová sazba těchto lidí se pohybuje od 1500 – 2000 Kč za hodinu.

Poslední skupinou jsou ikony v oboru, jako např. Marek Prokop či Pavel Ungr, kteří v SEO něco již znamenají, pravidelně školí, zúčastňují se oborových akcí (jako např. SEO Restart) a jejich slovo je pro mnohé pomalu skoro jako hlas Boží. Hodinová sazba těchto lidí se pohybuje od 2500 Kč za hodinu i více

Z výčtu typů SEO konzultantů se považuji za zlatý střed, čili zkušeného SEO konzultanta vzešlého z top agentury (Taste.cz), který má navíc i zkušenosti z obřího in-housu (Alza.cz), ale i střední firmy, ovšem špičkou v oboru (Lynxbroker.cz).

Níže jsou uvedeny ceny za mé SEO konzultace.

Jednorázová konzultace

Potřebujete pouze poradit, zhodnotit aktuální stav webu (nejen z hlediska SEO) a získat tipy na další rozvoj? Objednejte si jednorázovou konzultaci.

2300/h (bez DPH)
  • Podmínka pro jednorázové konzultace je minimální délka 3h, z toho 1h zabere má příprava (rychlá analýza webu, kde odhalím prioritiní nedostatky), 1h pak samotná schůzka (online/offline) a 1h je jednak buffer na případné prodloužení schůzky a také na následnou komunikaci, kde v mailu pak ode mne obdržíte resumé schůzky a seznam kroků k zapracování na základě domluvy z proběhlého setkání.

Pravidelné konzultace

Pokud máte zájem využívat mé služby pravidelně, pak je tu pro Vás výhodnější varianta spolupráce. Pojďme společně aktivně budovat kontinuální SEO na Vašem webu.

1800/h (bez DPH)
  • Podmínka pro pravidelné konzultace je minimální délka spolupráce 2 měsíce s dotací 3 a více hodin. Tuto variantu doporučuju pro klienty, kteří např. nemají svůj interní SEO tým a potřebují aktivní podporu z mé strany, ale není to pravidlem. Také se s touto variantou lépe vyhodnocuje přínos SEO. Za tuto cenu také pracuji tehdy, pokud konzultace/služby v průběhu jednoho měsíce přesáhnou 4 hodiny, i pro větší SEO služby je to má základní hodinovka.

Firmy, pro které jsem dělal SEO konzultace

Domluvte si se mnou SEO konzultaci