Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov je podstatnou SEO službou a ústředním stavebním kamenem pro úspěch vašeho webu v online prostředí. Tato služba umožňuje nejen vylepšit vaše pozice ve vyhledávačích a tím zvýšit celkovou návštěvnost, obrat a zisk, ale i zlepšit celkovou marketingovou strategii.

Co je analýza klíčových slov?

(Klasifikační) analýza klíčových slov (neformálně také jako “klíčovka”, “aks” či “kakska”) je proces, při kterém se identifikují a vyhodnocují slova a fráze, které lidé používají ve vyhledávačích, když hledají informace online, třeba na Googlu nebo Seznamu.

Cílem tohoto procesu je pochopit, jaké termíny jsou nejrelevantnější pro konkrétní web nebo obsah, a umožnit optimalizaci webu tak, aby lépe reagoval na tyto vyhledávací dotazy. Tento proces zahrnuje nejen identifikaci klíčových slov, ale také analýzu jejich hledanosti, konkurence a relevace v kontextu cíleného obsahu nebo marketingových cílů.

Analýza klíčových slov není nic jiného než obsáhlý excel dokument či google sheet tabulka s různými listy a možnostmi filtrace na základě nejrůznějších filtrů a parametrů. Součástí bývá také okomentovaný dokument, manuál ke klíčovce, s uvedením konkrétních tipů k implementaci na webu.

Analýza klíčových slov

Jak probíhá příprava analýzy klíčových slov?

Analýza klíčových slov je proces, který zahrnuje několik důležitých kroků:

Shromažďování a očištění dat

Nejprve shromáždím klíčová slova z různých zdrojů (např. s pomocí nástrojů jako Marketing Miner, Ahrefs, Collabim, včetně vaší konkurence, a poté data očistím od duplicit a nerelevantních výrazů.

Clusterizace klíčových slov 

Podobná klíčová slova, která se liší např. jen jiným slovosledem či diakritikou sloučím do nejhledanější a nejlogičtější varianty. Na to používám (nejen) SEO nástroj zvaný OpenRefine.

Klasifikace klíčových slov

Klíčová slova dále klasifikuju (štítkuju) podle jejich typu, např. zda se jedná o produkt, podle barvy, vlastnosti, určení apod.

Tvorba manuálu jak “klíčovku” používat s uvedením příkladů

Součástí analýzy klíčových slov je také okomentovaný manuál, jak s klíčovkou pracovat, včetně uvedení konkrétních tipů k implementaci na webu.

Výhody analýzy klíčových slov

✔️ Cílení na relevantní publikum: Pomocí analýzy zjistíme, co vaše cílová skupina hledá a tomu přizpůsobíme obsah na vašem webu. Analýza se může hodit i pro návrh nové informační struktury vašeho webu.

✔️ Zvýšení návštěvnosti: Efektivní klíčová slova a jejich správné zapracování v obsahu mohou zlepšit vaše pozice ve vyhledávačích a přilákat tak více návštěvníků a potenciálních zákazníků. 

✔️ Konkurenční výhoda: Ne každý konkurent má zpracovanou analýzu klíčových slov. Podle analýzy klíčových slov dokážete dlouhodobě a systematicky budovat obsah vašeho webu. Již žádné náhodné pokusy, které vyzní do ztracena.

✔️ Použitelnost nejen pro SEO: Data z analýzy klíčových slov se dají použít i pro účely PPC kampaní (rozšíření datasetů), dále se dají využít např. data o trendech hledání klíčových slov pro účely mailingu a ostatních marketingových kampaních.

Cenové rozmezí analýzy klíčových slov

Analýza klíčových slov je dokument a zdroj dat poměrně s dlouhou životností (1 – 2 roky i více), záleží vždy na oboru. Investice do ní neskončí po pár dnech v koši, právě naopak, ale záleží vždy na klientovi a jak je ochotný s daty pracovat.

Ceny se mohou lišit v závislosti na rozsahu projektu a požadované hloubce analýzy. Zde jsou příklady ceníku:

Typ webuDélkaCena (bez DPH)
Malý web (např. firemní stránka, web nabízející službu/služby)8 hodin12 000 Kč
Střední web (např. menší e-shop s několika kategoriemi a 500+ produkty)16 hodin24 000 Kč
Velký web (např. velký e-shop s 50+ kategoriemi a 10 000+ produkty)32 hodin48 000 Kč
Gigantický web (např. pro lídra trhu, web se 100+ kategoriemi a 100 000+ produkty)40+ hodinod 60 000 Kč

Proč si vybrat mě pro analýzu klíčových slov?

✔️ 7 let aktivních zkušeností v SEO

✔️ SEO jsem nastavoval již pro +60 klientů jako např. Alza, Viessmann, Armed, Rohlik, PPL, Roncato, McPen, Velo a další

✔️ Prokazatelné reference, jsem veřejně známá osobnost českého internetu

✔️ Vyznám se v oboru. Jsem autorem e-booku “Checklist hlavních SEO faktorů současnosti”

✔️ Narozdíl od pofidérních “SEO konzultantů” samouků bez předešlé praxe a s neodpovídající sazbou, kterých je na internetu velké množství, jsem ostřílený SEO veterán z pražského prostředí, špičky v oboru mě znají

✔️ Draze zaplacené zkušenosti jsem nasbíral v jedné z nejlepších agentur v ČR (Taste) a také v největším českém e-shopu (Alza)

✔️ Jsem nezávislý profesionál a narozdíl od agentur si účtuju jen svůj čas, žádní projekťáci, žádné zaučování juniorů a žehlení jejich fuck-upů, žádné interní schůzkování apod. aktivity, které jen zbytečně čerpají Vaši investici

✔️ Jsem detailista s tahem na branku, nikdy neodevzdám poloviční výsledek

✔️ Pracuju na svých vlastních projektech, kde si úspěšně testuju SEO, tahle stránka je toho důkazem

Chci analýzu klíčových slov - jak dál postupovat?

Analýza klíčových slov je ústředním nástrojem pro každého, kdo chce úspěšně expandovat na digitálním trhu. Nejenže vám pomůže lépe pochopit vaše potenciální zákazníky, ale také poskytne cenné informace, které vám umožní efektivněji se prosazovat ve vyhledávačích a maximalizovat tak váš online potenciál.

Pokud máte zájem o další informace nebo si přejete nacenit a zpracovat analýzu klíčových slov pro váš web, neváhejte mě kontaktovat skrze mail, telefon či vyplněním níže uvedeného formuláře.

Těším se na spolupráci s vámi a na společný růst vašeho online byznysu!

Co o mně řekli klienti


Autor

  • SEO konzultant a specialista – Manuel Nuněz

    Jmenuji se Manuel Nuněz a jsem SEO konzultant a specialista na volné noze, již 11 let mě baví svět online marketingu a 7 let aktivně oblast SEO.

    View all posts