Linkbuilding
Linkbuilding – co to vlastně znamená a k čemu je dobrý? Opravdu pomůže zlepšit SEO? A proč panují kontroverze okolo získávání zpětných odkazů, funguje tato metoda i v roce 2024? Zkusím vám osvětlit v obsahu níže.
Obsah stránky:
Toggle
Co je linkbuilding?
Linkbuilding, přeloženo do češtiny také jako budování zpětných odkazů, je SEO metoda zaměřená na získávání odkazů z cizích webů s cílem zvýšit autoritu a hodnocení webu u vyhledávačů, což následně vede k lepšímu umístění ve výsledcích vyhledávání.
Budování zpětných odkazů je tedy klíčovou součástí SEO, konkrétně spadá do kategorie off-page faktorů, které se zabývají aktivitami mimo samotný web. Linkbuilding je také jeden ze tří hlavních pilířů celého SEO, vedle technické a obsahové části.
Linkbuilding zahrnuje různé strategie a metody, jako je primárně tvorba kvalitního obsahu, který přitahuje odkazy přirozenou cestou (tzv. linkbaiting), dále např. aktivní oslovování dalších (pokud možno tematických) webů s žádostí o umístění odkazu, mezi linkbuilding patří i využívání sociálních sítí k propagaci obsahu či budování vztahů s influencery v daném oboru, což může vést k odkázání na váš web apod.
Důležitým aspektem je také analýza zpětných odkazů konkurence (např. skrze Ahrefs), což umožňuje identifikovat příležitosti a efektivněji plánovat vlastní linkbuildingovou strategii.
Správně provedený linkbuilding nejen zlepšuje pozice ve výsledcích vyhledávání, ale také zvyšuje návštěvnost webu, buduje povědomí o značce a může vést ke zvýšení konverzí. Klíčem k úspěchu je však zaměřit se na kvalitu odkazů spíše než na kvantitu, protože nekvalitní nebo spamové odkazy mohou mít opačný efekt a poškodit reputaci webu u vyhledávačů.
V rámci SEO služeb, které poskytuji, např. v rámci pravidelné SEO správy, vykonávám linkbuildingové činnosti pro klienty. Samozřejmostí je reporting a také evidence zpětných odkazů, např. v Colabimu.
Kolik stojí linkbuilding?
V dnešní době stojí kvalitní odkaz okolo 3 000, spíše 3 500 Kč (CZ + SK), zde počítám se samostatným článkem a nikoliv “inserting a link” čili vkládání odkazů do již existujících článků, kde se odkazuje i na případné konkurenty a taková metoda nemá moc cenu.
V rámci publikace článku na cizím webu je potřeba také počítat s obsahem samotného článku, obsah může napsat buď dodavatel (např. poplatek za napsání 1NS je cca 250 Kč) nebo jej můžete dodat sami, popřípadě sepíšu já s pomocí AI.
U Německa či Rakouska např. je cena za odkaz až dvojnásobek té české či slovenské. Aby měly zpětné odkazy tu správnou účinnost, je potřeba investovat do kvalitních a tematických webů, což není bohužel levná záležitost. Efekt se ale dostaví a může ovlivnit pozice napříč celou doménou.
Vždy je nejlepší nacenit na míru daným potřebám klienta, ale níže jsem umístil orientační ceník v rámci linkbuildingových služeb, které poskytuji. Ceník pracuje s tím, že spolupracujeme na pravidelné bázi (dlouhodobě = hodinová sazba: 1 500 Kč).
Typ LB | Podíl mé práce | Cena (bez DPH) | Cena celkem za umístění odkazů a mou práci (bez DPH) |
---|---|---|---|
Základní LB: 2-4 odkazy měsíčně umístěné v samostatných článcích | od 4 hodin | od 6 000 Kč | od 12 000 Kč |
Pokročilý LB: 5-7 odkazů měsíčně umístěné v samostatných článcích | od 8 hodin | od 12 000 Kč | od 24 000 Kč |
Profesionální LB: 8-9 odkazů měsíčně umístěné v samostatných článcích | od 12 hodin | od 18 000 Kč | od 36 000 Kč |
Královský LB: 10+ odkazů měsíčně umístěné v samostatných článcích | od 16 hodin | od 24 000 Kč | od 48 000 Kč |
Proč zvolit mě pro váš linkbuilding?
✔️ 7 let aktivních zkušeností v SEO
✔️ SEO jsem nastavoval již pro +60 klientů jako např. Alza, Viessmann, Armed, Rohlik, PPL, Roncato, McPen, Velo a další
✔️ Prokazatelné reference, jsem veřejně známá osobnost českého internetu
✔️ Vyznám se v oboru. Jsem autorem e-booku “Checklist hlavních SEO faktorů současnosti”
✔️ Narozdíl od pofidérních “SEO konzultantů” samouků bez předešlé praxe a s neodpovídající sazbou, kterých je na internetu velké množství, jsem ostřílený SEO veterán z pražského prostředí, špičky v oboru mě znají
✔️ Draze zaplacené zkušenosti jsem nasbíral v jedné z nejlepších agentur v ČR (Taste) a také v největším českém e-shopu (Alza)
✔️ Jsem nezávislý profesionál a narozdíl od agentur si účtuju jen svůj čas, žádní projekťáci, žádné zaučování juniorů a žehlení jejich fuck-upů, žádné interní schůzkování apod. aktivity, které jen zbytečně čerpají Vaši investici
✔️ Jsem detailista s tahem na branku, nikdy neodevzdám poloviční výsledek
✔️ Pracuju na svých vlastních projektech, kde si úspěšně testuju SEO, tahle stránka je toho důkazem
Pomáhá linkbuilding i v roce 2024?
S linkbuildingem jsou spojeny časté kontroverze, ale stále představuje důležitou činnost v rámci SEO, které dokáže ovlivňovat (pozitivně i negativně) pozice ve výsledcích vyhledávání. Podle mě stále patří mezi top faktory s přímým vlivem na SEO i v roce 2024, ač Google po core updatu z března 2024 tvrdí, že zpětné odkazy jsou již jen “faktor” a nikoliv “důležitý faktor” jak uváděl dříve.
Ale víme, že Google někdy něco tvrdí, ale realita je jiná, je možné, že jde o jisté odvedení pozornosti a kamufláž v rámci “operace” proti “backlink spamerům”, ale to jsou jen dohady. Jedno je ale jisté, pokud by zpětné odkazy nefungovaly a neměly tu magickou moc zvyšovat pozice klíčových slov v SERP, Google by jejich využívání nechal zcela na libovůli a neustále před nimi nevaroval jako o téměř zakázané metodě, možná je nová taktika je prezentovat jako triviální, no zkuste se zamyslet…
Linkbuilding stále funguje. Pomáhá webům, lidem i vyhledávačům, prostě všem v této hře zvané digitální věk. Weby přirozeně propojuje a vytváří tak další pavučiny internetu, u lidí pomáhá k propojování informací a zdrojům, které vyhledávají a u vyhledávačů je to navíc stále signál k tomu lépe chápat, o čem daný web a stránka pojednávají, jen obsah k tomu pochopení nestačí.
A teď čekám, kdy mě za tahle kacířská tvrzení Google odšoupne na 100+ pozici na klíčové slovo “linkbuilding” 🙂
Chci budovat zpětné odkazy - jak dál postupovat?
Pokud máte zájem o další informace nebo si přejete nacenit a objednat linkbuildingové služby, neváhejte mě kontaktovat skrze mail, telefon či vyplněním níže uvedeného formuláře.
Těším se na spolupráci s vámi a na společný růst vašeho online byznysu!
Co o mně řekli klienti
„Manuel je profík, který vždycky překvapí něčím navíc. Vyzná se v hlubinách SEO a drží krok s vývojem oboru. Dovede na rovinu říct, co pomůže a co už je pasé. U složitých úkolů umí zaměřit těch správných 20 procent, která udělají 80 procent užitku. Navíc je schopný věci kolem SEO srozumitelně vysvětlit.“
„Dlhodobo spolupracujem s p. Nunezom a vysledky, ktore nam do internetoveho obchodu priniesol v oblasti SEO su skvele! Vrelo odporucam.“
„Perfektní spolupráce, Manuel je odborník se vším všudy. A ještě ke všemu skvělý kamarád.“
„Skvělá spolupráce, vše podle očekávání, určitě doporučuji.“
„Dozvěděli jsme se spoustu věcí, jak zlepšit naše SEO. Děkujeme :)“
„Rychlá a bezproblémová komunikace, příjemná spolupráce. Děkuji.“
„S Manym jsme intenzivně spolupracovali po dobu 1 roku. Je to příjemný člověk s profesionálním a zodpovědným přístupem k práci a super komunikací. Doporučuji!“
„S Manuelem spolupracujeme již delší dobu na několika projektech. Oceňujeme zejména jeho odborné znalosti, profesionální přístup a výbornou komunikaci. Doporučujeme ho zejména e-shopařům.“
Autor
Jmenuji se Manuel Nuněz a jsem SEO konzultant a specialista na volné noze, již 11 let mě baví svět online marketingu a 7 let aktivně oblast SEO.
View all posts