Linkbuilding
Linkbuilding – co to vlastně znamená a k čemu je dobrý? Opravdu pomůže zlepšit SEO? A proč panují kontroverze okolo získávání zpětných odkazů, funguje tato metoda i v roce 2024? Zkusím vám osvětlit v obsahu níže.
Obsah stránky:
Toggle
Co je linkbuilding?
Linkbuilding, přeloženo do češtiny také jako budování zpětných odkazů, je SEO metoda zaměřená na získávání odkazů z cizích webů s cílem zvýšit autoritu a hodnocení webu u vyhledávačů, což následně vede k lepšímu umístění ve výsledcích vyhledávání.
Budování zpětných odkazů je tedy klíčovou součástí SEO, konkrétně spadá do kategorie off-page faktorů, které se zabývají aktivitami mimo samotný web. Linkbuilding je také jeden ze tří hlavních pilířů celého SEO, vedle technické a obsahové části.
Linkbuilding zahrnuje různé strategie a metody, jako je primárně tvorba kvalitního obsahu, který přitahuje odkazy přirozenou cestou (tzv. linkbaiting), dále např. aktivní oslovování dalších (pokud možno tematických) webů s žádostí o umístění odkazu, mezi linkbuilding patří i využívání sociálních sítí k propagaci obsahu či budování vztahů s influencery v daném oboru, což může vést k odkázání na váš web apod.
Důležitým aspektem je také analýza zpětných odkazů konkurence (např. skrze Ahrefs), což umožňuje identifikovat příležitosti a efektivněji plánovat vlastní linkbuildingovou strategii.
Správně provedený linkbuilding nejen zlepšuje pozice ve výsledcích vyhledávání, ale také zvyšuje návštěvnost webu, buduje povědomí o značce a může vést ke zvýšení konverzí. Klíčem k úspěchu je však zaměřit se na kvalitu odkazů spíše než na kvantitu, protože nekvalitní nebo spamové odkazy mohou mít opačný efekt a poškodit reputaci webu u vyhledávačů.
V rámci SEO služeb, které poskytuji, např. v rámci pravidelné SEO správy, vykonávám linkbuildingové činnosti pro klienty. Samozřejmostí je reporting a také evidence zpětných odkazů, např. v Colabimu.
Kolik stojí linkbuilding?
V dnešní době stojí kvalitní odkaz okolo 3 000, spíše 3 500 Kč (CZ + SK), zde počítám se samostatným článkem a nikoliv “inserting a link” čili vkládání odkazů do již existujících článků, kde se odkazuje i na případné konkurenty a taková metoda nemá moc cenu.
V rámci publikace článku na cizím webu je potřeba také počítat s obsahem samotného článku, obsah může napsat buď dodavatel (např. poplatek za napsání 1NS je cca 250 Kč) nebo jej můžete dodat sami, popřípadě sepíšu já s pomocí AI.
U Německa či Rakouska např. je cena za odkaz až dvojnásobek té české či slovenské. Aby měly zpětné odkazy tu správnou účinnost, je potřeba investovat do kvalitních a tematických webů, což není bohužel levná záležitost. Efekt se ale dostaví a může ovlivnit pozice napříč celou doménou.
Vždy je nejlepší nacenit na míru daným potřebám klienta, ale níže jsem umístil orientační ceník v rámci linkbuildingových služeb, které poskytuji. Ceník pracuje s tím, že spolupracujeme na pravidelné bázi (dlouhodobě = hodinová sazba: 1 500 Kč).
Typ LB | Podíl mé práce | Cena (bez DPH) | Cena celkem za umístění odkazů a mou práci (bez DPH) |
---|---|---|---|
Základní LB: 2-4 odkazy měsíčně umístěné v samostatných článcích | od 4 hodin | od 6 000 Kč | od 12 000 Kč |
Pokročilý LB: 5-7 odkazů měsíčně umístěné v samostatných článcích | od 8 hodin | od 12 000 Kč | od 24 000 Kč |
Profesionální LB: 8-9 odkazů měsíčně umístěné v samostatných článcích | od 12 hodin | od 18 000 Kč | od 36 000 Kč |
Královský LB: 10+ odkazů měsíčně umístěné v samostatných článcích | od 16 hodin | od 24 000 Kč | od 48 000 Kč |
Proč zvolit mě pro váš linkbuilding?
✔️ 7 let aktivních zkušeností v SEO
✔️ SEO jsem nastavoval již pro +60 klientů jako např. Alza, Viessmann, Armed, Rohlik, PPL, Roncato, McPen, Velo a další
✔️ Prokazatelné reference, jsem veřejně známá osobnost českého internetu
✔️ Vyznám se v oboru. Jsem autorem e-booku “Checklist hlavních SEO faktorů současnosti”
✔️ Narozdíl od pofidérních “SEO konzultantů” samouků bez předešlé praxe a s neodpovídající sazbou, kterých je na internetu velké množství, jsem ostřílený SEO veterán z pražského prostředí, špičky v oboru mě znají
✔️ Draze zaplacené zkušenosti jsem nasbíral v jedné z nejlepších agentur v ČR (Taste) a také v největším českém e-shopu (Alza)
✔️ Jsem nezávislý profesionál a narozdíl od agentur si účtuju jen svůj čas, žádní projekťáci, žádné zaučování juniorů a žehlení jejich fuck-upů, žádné interní schůzkování apod. aktivity, které jen zbytečně čerpají Vaši investici
✔️ Jsem detailista s tahem na branku, nikdy neodevzdám poloviční výsledek
✔️ Pracuju na svých vlastních projektech, kde si úspěšně testuju SEO, tahle stránka je toho důkazem
Pomáhá linkbuilding i v roce 2024?
S linkbuildingem jsou spojeny časté kontroverze, ale stále představuje důležitou činnost v rámci SEO, které dokáže ovlivňovat (pozitivně i negativně) pozice ve výsledcích vyhledávání. Podle mě stále patří mezi top faktory s přímým vlivem na SEO i v roce 2024, ač Google po core updatu z března 2024 tvrdí, že zpětné odkazy jsou již jen “faktor” a nikoliv “důležitý faktor” jak uváděl dříve.
Ale víme, že Google někdy něco tvrdí, ale realita je jiná, je možné, že jde o jisté odvedení pozornosti a kamufláž v rámci “operace” proti “backlink spamerům”, ale to jsou jen dohady. Jedno je ale jisté, pokud by zpětné odkazy nefungovaly a neměly tu magickou moc zvyšovat pozice klíčových slov v SERP, Google by jejich využívání nechal zcela na libovůli a neustále před nimi nevaroval jako o téměř zakázané metodě, možná je nová taktika je prezentovat jako triviální, no zkuste se zamyslet…
Linkbuilding stále funguje. Pomáhá webům, lidem i vyhledávačům, prostě všem v této hře zvané digitální věk. Weby přirozeně propojuje a vytváří tak další pavučiny internetu, u lidí pomáhá k propojování informací a zdrojům, které vyhledávají a u vyhledávačů je to navíc stále signál k tomu lépe chápat, o čem daný web a stránka pojednávají, jen obsah k tomu pochopení nestačí.
A teď čekám, kdy mě za tahle kacířská tvrzení Google odšoupne na 100+ pozici na klíčové slovo “linkbuilding” 🙂
Chci budovat zpětné odkazy - jak dál postupovat?
Pokud máte zájem o další informace nebo si přejete nacenit a objednat linkbuildingové služby, neváhejte mě kontaktovat skrze mail, telefon či vyplněním níže uvedeného formuláře.
Těším se na spolupráci s vámi a na společný růst vašeho online byznysu!
Co o mně řekli klienti
„Dozvěděli jsme se spoustu věcí, jak zlepšit naše SEO. Děkujeme :)“
„Skvělá spolupráce, vše podle očekávání, určitě doporučuji.“
„Manuel je profík, který vždycky překvapí něčím navíc. Vyzná se v hlubinách SEO a drží krok s vývojem oboru. Dovede na rovinu říct, co pomůže a co už je pasé. U složitých úkolů umí zaměřit těch správných 20 procent, která udělají 80 procent užitku. Navíc je schopný věci kolem SEO srozumitelně vysvětlit.“
„S Manuelem spolupracujeme již delší dobu na několika projektech. Oceňujeme zejména jeho odborné znalosti, profesionální přístup a výbornou komunikaci. Doporučujeme ho zejména e-shopařům.“
„Rychlá a bezproblémová komunikace, příjemná spolupráce. Děkuji.“
„Perfektní spolupráce, Manuel je odborník se vším všudy. A ještě ke všemu skvělý kamarád.“
Autor
Jmenuji se Manuel Nuněz a jsem SEO konzultant a specialista na volné noze, již 11 let mě baví svět online marketingu a 7 let aktivně oblast SEO.
View all posts